GUEST ROOM MARIBOR GUEST ROOM MARIBOR

Press

Trenutno v Galeriji K18:

Razpotja - razstava ilustracij

21. 5.—12. 6. 2020
Galerija K18 (Koroška cesta 18, Maribor)
Odprto vsak delavnik med 14.00 in 18.00.

Sodelujoči avtorji: Irena Ocepek, Istvan David, Maja Poljanc, Tinka Leskovšek, Enej Gala, Anton Spazzapan, Julijana Božič, Matija Medved, Leon Vidmar, Nika Rupnik
Izbor: Katja Pahor, likovna urednica revije Razpotja

Revija Razpotja, ki letos praznuje 10. obletnico izhajanja, je četrtletnik s poglobljenimi članki o družbenih in kulturnih vprašanjih. V njej se srečujejo različna stališča o temah, ki krojijo naš vsakdan, a večinoma ostanejo brez temeljitega premisleka. Od leta 2014 revija Razpotja sodelujeje z različnimi umetniki mlajše generacije, ki prispevajo ilustracije za naslovnico in tematski sklop. Njihove vizualne interpretacije tem se gibljejo od ilustracij, vezanih na posamezne prispevke, do vizualnih esejev na določeno temo.
Na razstavi bo predstavljen izbor del - od originalov do umetniških printov digitalnih ilustracij, - kot so si jih zamislili ilustratorji sami. Revija Razpotja je natisnjena dvobarvno, zato se končni rezultat pogosto precej razlikuje od izvirnikov, fizičnih in digitalnih. S sopostavitvijo izvornega materiala in tiskane revije, v kateri so bili objavljeni, bodo imeli obiskovalci vsaj bežen vpogled v proces nastanka revijalne ilustracije.

Leon Vidmar: serija Hierarhije
Digitalna ilustracija (giclée print)
Razpotja 39: Hierarhije (pomlad 2020)
Vseprisotnih hierarhij se je avtor lotil preko vizualnega preigravanja samega pojma. Ilustracija, ki je bila uporabljena za naslovnico, se poigrava z enim izmed najbolj poznanih hierarhičnih sistemov v naravi, skupnostjo mravelj. Na razstavi so predstavljeni giclée printi štirih ilustracij iz serije.
Leon Vidmar (1980) je diplomiral iz vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Deluje predvsem na področju animiranega filma, med drugim je sodeloval pri filmih Slovo, Boles in Orange is the New Black: Unraveled. Je avtor nagrajenega kratkega ani- miranega filma Slovo.

Anton Spazzapan: Slovenščina

Mešana tehnika (kolaž, svinčnik in tempera na papirju)
Razpotja 15: Slovenščina (pomlad 2014)
Teme slovenščine, ki se morda zdi težko upodobljiva, se je avtor lotil na humoren način, z rdečim svinčnikom, ki se ga s strahospoštovanjem spominjamo iz šolskih klopi. Ilustracija, ki je bila upo- rabljena za naslovnico in je predstavljena na razstavi, pa aludira na šolsko tablo, ki piše in sproti briše vsem poznan simbol.
Anton Spazzapan (1975) je študiral na Akademiji lepih umetnosti v Benetkah in se že od časa študija posveča različnim vizualnim umetnostim. V zadnjem desetletju se je, poleg ilustracije, na- jveč ukvarjal s filmsko scenografijo. Med drugim je ustvaril prostore filmov Zoran, moj nečak idiot Mattea Oleotta in Drevo Sonje Prosenc.

Enej Gala: Vesolje; Čistka
Digitalni kolaž (giclée print)
Razpotja 38: Smeti (zima 2019)
Ilustracije za tematski sklop o smeteh so ustvarjene v tehniki digitalnega kolaža, pri katerem avtor digitalne fotografije smetišč, ki jih je posnel v Indiji, povezuje z digitalno risbo. Delo Vesolje je bilo objavljeno v reviji Razpotja kot celostranska dvobarvna ilustracija, Čistko pa je avtor pripravil iz različnih ilustracij za tematski sklop posebej za pričujočo razstavo.
Enej Gala (1990) je študiral slikarstvo na beneški Akademiji lepih umetnosti, kjer je 2015 zaključil tudi magistrski študij. Od leta 2019 se izpopolnjuje na Royal Academy Schools Postgraduate Pro- gramme v Londonu. Predstavljal se je na številnih skupinskih in samostojnih razstavah, trenutno je v ljubljanski galeriji Kresija na ogled tudi njegova samostojna razstava Na ramenih pritlikavcev.

Julijana Božič: serija Delo
Digitalni kolaž (giclée print)
Razpotja 17: Delo
Teme dela se je avtorica lotila z digitalnim kolažiranjem skenov starih bankovcev, digitalno risbo in teksturiranjem. Vsaka ilustracija predstavlja problematiko določenega članka (preobremenjenost z delom, skrajšanje delovnega časa, problem novinarskega, prekarnega dela ipd.). Na razstavi so predstavljeni giclée printi digitalnih kolažev.
Julijana Božič (1980) je diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in se študijsko izpopolnjevala v Cluj-Napoci. Ilustrirala je za Tribuno in Mladinsko knjigo in se predstavila na številnih razstavah doma in v tujini. S serijo tematskih ilustracij za revijo Raz- potja se je leta 2019 uvrstila na Bienale slovenske ilustracije.

Matija Medved: Strokovnost
Digitalna ilustracija (giclée print)
Razpotja 34: Strokovnost (zima 2018)
V tematskem sklopu o strokovnosti v reviji je bilo veliko pozornosti usmerjene v akademsko delo in (ne)smiselnost nekaterih praks, ki se jim morajo podrejati raziskovalci. Matija Medved je njihovo frustracijo med drugim upodobil na ilustracijah, ki ju je predlagal za naslovnico. Prva ni bila izbra- na za naslovnico in se je v precej spremenjeni dvobarvni različici znašla v notranjosti revije, druga pa je bila uporabljena za naslovnico, ki je bila izjemoma natisnjena večbarvno.
Matija Medved (1990) je magistriral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Za svoje ilustracije je bil večkrat nagrajen, na 11. bienalu slovenske ilustracije je prejel plaketo Hinka Smrekarja za ilustracije pravljice Zmaji v banji, ki so bile objavljene v posebni številki Tri- bune. Njegove ilustracije so se bile med drugim objavljene v reviji Bloomberg Businessweek in časopisih New York Times in Dnevnik.

Irena Ocepek: serija Zarota
Digitalna ilustracija
Razpotja 23: Zarota (poletje 2016)
Digitalna ilustracija v retro maniri, ki je bila uporabljena na naslovnici revije, združuje interpretacije različnih teorij zarote, ki so bile avtorici med raziskovanjem najbolj zanimive. Za tematski sklop jih je nato pripravila še posamično. Na razstavi so predstavljene ilustracije v izvirni avtoričini barvni kombinaciji, z likovno urednico sta nato za revijo izbrali drug odtenek zelene.
Irena Ocepek (1979) je obiskovala Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani in se dodatno študijsko izpopolnjevala v Barceloni. Deluje predvsem kot striparka in ilustratorka, med drugim je ilustrirala zbirko kratke proze Michela Tournierja Svetlolasa kraljica. S serijo tematskih ilustracij za revijo Razpotja se je leta 2019 uvrstila na Bienale slovenske ilustracije.

Maja Poljanc: serija Identitetne politike
Mešana tehnika (risba, akril in kolaž na papirju)
Razpotja 32: Identitetne politike
Ilustracije Maje Poljanc spominjajo na starinske bakroreze, ki jih avtorica uporabi kot sredstvo za interpretacijo sodobnih tem. Takšna je tudi njena serija za tematskih sklop o identitetnih politikah, pri kateri risbo kombinira s kolažiranjem in akrilom. Na razstavi so predstavljeni originali in giclée print ilustracije Salome, ki je zdaj v zasebni lasti.
Maja Poljanc (1989) je magistrirala na ALUO v Ljubljani in deluje kot ilustratorka in grafična ob- likovalka. Za delo Encyclopedia Mythologica Slovenica / prva ilustrirana enciklopedija slovenskih mitoloških bitij je na 13. bienalu slovenske ilustracije prejela pohvalo žirije za izvirno izvedbo knjige.

Tinka Leskovšek: Krhka Evropa
Svinčnik in barvni tuš na papirju
Razpotja 27: Krhka Evropa (jesen 2017)
Mit Evrope, ki jo je v podobi bika ugrabil Zevs, je Tinka Leskovšek v svojih ilustracijah posodobila in jim dodala politično aktualnost v času, ko je svet pretresala migrantska kriza v Sredozemlju. Na razstavi sta predstavljeni originalni
ilustraciji.
Tinka Leskovšek (1982) je študirala likovno pedagogiko na Univerzi v Ljubljani in vrsto let sodelovala z Gledališčem Koper kot scenografinja in avtorica likovnih podob predstav. Ilustrirala je več otroških slikanic in se predstavljala na številnih skupinskih in samostojnih razstavah.

Nika Rupnik: serija del o urbanem prostoru
Mešana tehnika (risba na papirju in prosojni foliji); risba na papir; risba s svinčnikom na paus pa- pir; digitalni kolaž (giclée print); mešana tehnika (risba na mreži iz umetnega materiala)
Razpotja 36: Mesto (poletje 2019)
Slikarka Nika Rupnik v svojih delih najpogosteje upodablja urbani prostor. Za številko o mestu je prispevala tako obstoječe slike in risbe, kot tudi ilustracije posebej ustvarjene za Razpotja. Rezultat je neke vrste prerez avtoričinega dela, le da je predstavljen v tribarvnem tisku. Na razstavi so pred- stavljeni 4 originali (med drugim risba s svinčnikom, ki je bila uporabljena kot plast na naslovnici) in giclée print digitalnega kolaža.
Nika Rupnik (1991) je študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Lju- bljani. Sodelovala je na več samostojnih in skupinskih razstavah, med drugim Cityjet (Kiosk Kino Šiška), Brlog (Galerija Simulaker), 9 pod 29 (Kibla) ter na Bienalu neodvisne ilustracije.

David Istvan: serija Nietzsche

Risba s tušem na papirju; digitalni kolaž (giclée print)
Razpotja 16: Nietzsche (poletje 2014)
David Istvan je za posebno številko revije o Friedrichu Nietzscheju ustvaril tri tuširane portrete filo- zofa v različnih življenjskih obdobjih, ki jih je nato digitalno razrezal in sopostavljal. V reviji je bilo objavljenih 6 celostranskih ilustracij. Na razstavi so predstavljeni originalni portreti in giclée printi digitalnih kolažev.
David Istvan (1982) je študiral slikarstvo na Univerzi za umetnost in oblikovanje v Cluj-Napoci (Romunija). V zadnjem desetletju so se njegove ilustracije pojavljale v številnih slovenskih medijih, poleg Razpotij je sodeloval je z revijama Tribuna in Emzin ter Dnevnikovim Objektivom. Trenutno redno objavlja ilustracije na portalu Oštro, v nizozemski reviji Roar in britanski reviji Red Pepper.