GUEST ROOM MARIBOR GUEST ROOM MARIBOR

Press

Trenutno v galeriji K18:

Gilles Baudry: Zid(ovi)

21. 2.—18. 3. 2020
Galerija K18 (Koroška cesta 18, Maribor)
Odprto vsak delavnik med 14.00 in 18.00.

Frontalni posnetki raznolikih zidov, materialnih tekstur, jasno označujejo vizualni jezik cikla barvnih fotografij Zid(ovi), katerega je Gilles Baudry ustvaril med leti 2016 in 2019. V nasprotju s širokimi pogledi krajinske fotografije, ki gledalca vabijo v odprtost in globino specifične pokrajine, Baudryjeva podoba sooča gledalca s strukturo materiala, s »kožo« različnih pročelij. Zidovi kot tema v fizičnem in simboličnem smislu znotaj konteksta sodobnih izzivov migracij združenih z instrumentalizacijo kot orodjem politične propagande skozi zgodovino tukaj prevzemajo estetsko funkcijo in pozicijo poetične komunikacije. Avtorjev pristop k subjektu je pod močnim vplivom njegovih emocij in zanimanja za področje vizualne estetike in simbolizma motiva. Baudryeve fotografije zajemajo efemerno, minljivost čustev v relaciji do trajnosti materiala in sprememb, ki nastajajo skozi čas.

Umetnikova izjava:
Prva fotografija serije naslovljena »Zid ljubezni« je nastala v letu 2016, ko sem med sprehodom v vasi, v kateri sem odrastel, odkril to fasado, ki me je pustila pod močnim vtisom. Najprej, zaradi mojega zanimanja za grafičnost vseh teh inskripcij tujcev, ki delujejo kot sodobni hieroglifi. Ta prostor je postal prostor svobode izražanja, kjer je večina zapisov sestavljena preprosto iz inicialk. Kar tukaj najbolj cenim je verjetno spontana gesta neposlušnosti, neznanci, ki izražajo svoja čustva do drugih in s tem opredeljujejo namembnost javnega prostora. Dejansko je anonimnost tista, ki me najbolj intrigira. Ne vemo, kdo so ljudje, ki vdolbejo ali napišejo inicialke v kamen, lahko je par zaljubljencev, prijateljev, heteroseksualcev ali homoseksualcev. Ker sem sam gej, zame to predstavlja idealen svet, kjer ni obsojanja in je prostor namenjen raznolikim načinom izražanja in ljubezni.

Fotografija »Molzač kamna« iz leta 2016 je še vedno zelo intimna. Bližnji posnetek razpoke v nagrobniku zopet namiguje na ponavljajoče se vprašanje v mojem delu – na idejo efemernega. Kljub temu, da fotografija motiv zamrzne na fotosenzitiven papir v določenem trenutku, se vse stvari premikajo proti stanju (popolnega) razkroja. Trajnost in sprejemanje minljivosti sta osrednji temi mojih umetniških in osebnih raziskovanj. »Molzač kamna« se navezuje na strah pred kaosom, izgubo, ampak kljub vsemu so razpoke že tam. Globoka intimnost tega dela se vzpostavi skozi mojo osebno izkušnjo stiske, ki jo prinaša želja po oživljanju nečesa, kar se je končalo.

Fotografija naslovljena »Fresco/Fiasco« iz leta 2018 uprizarja fragmente stare sakralne freske. Tukaj se vzpostavlja kontinuirano in fluidno razmerje človeštva do religije in prevpraševanja vere. Vzpostavlja se paradoks, pri katerem se zdi, da se po eni strani sodobna družba zopet obrača k veri kot sistemu verovanja, po drugi strani pa se hoče emancipirati od religije kot institucije.

Novejše fotografije so plod raziskovanja Slovenije in še posebej Maribora. Tukaj sem se odločil, da začnem znova. Vedno je težko govoriti o lastnih čustvih v sedanjiku. V francoščini obstaja rek "être au pied du mur", ki pomeni “biti prisiljen, da ukrepaš”, kar povzema generalen pristop k ustvarjanju te serije. Zidovi, mentalni ali fizični, nas preganjajo skozi življenja in včasih je nujno, da jih vidimo, da se lahko z njimi soočimo, jih uničimo ali samo premislimo.

Gilles Baudry (1989, Guéret, FR) je študiral na National Superior School of Art v Limogesu. Med 2014 in 2019 je delal kot kulturni mediator na Regionalnem skladu za sodobno umetnost (Regional Fund of Contemporary Art of Limousin) v Limogesu. Od septembra 2019 je v Pekarni Magdalenske mreže mednarodni prostovoljec v okviru programa Evropske solidarnostne enote.