KINO! Film in arhitektura - Peter Karba in Oskar Ban Brejc
KIno! Film in arhitektura
V sodelovanju z Društvom za širjenje filmske kulture KINO! smo priredili virtualno predstavitev aktualne tematske številke revije za film in filmsko Kino!, ki je tokrat posvečena filmu in arhitekturi. Poleg gl. urednice revije dr. Maje Krajnc, smo gostili predavatelja Petra Karbo in Oskarja Bana Brejca.
Peter Karba je v predavanju K razmerju med filmom in arhitekturo poizkušal poiskati razmerje med filmom in arhitekturo na način, da se ju obravnava kot ločeni umetnostni zvrsti preko nekaterih občih določil, ki izkazujejo razlike in enakost med njima. Ta določila so: obstoj, prisotnost, materialnost, tehnološkost in spomin. Študija zgodovinskega razvoja ter pojavnosti filma in arhitekture zasnuje razumevanje razmerja z Bazinovim konceptom »kompleks mumije«, ki vodi do sklepa, da film omogoča radikalno razširitev obstoječih pomenov arhitekture, s čimer pa se povratno izkazujeta tudi bistvena zmožnost in pomen filma.
Oskar Ban Brejc se je v svojem seminarju osredotočal na povezavo med Edwardom Hopperjem in filmom. Po uvodnih komentarjih o primerjavi gibljive filmske podobe in statične podobe slike se je najprej osredotočil na pomen zunanjosti polja pri Hopperjevem slikarstvu. Njegovo uporabo zunanjosti polja je primerjal z uporabo zvoka v zgodnjih filmih Roberta Altmana. V drugem delu primerja Hopperjeve perspektivične in prostorske distorzije s konceptom in učinkom glitcha v filmu. Glitch v filmu Holy Motors (Leos Carax, 2012) je predstavljen kot način razumevanja dveh glavnih interpretativnih pristopov v eksperimentalnem filmu, obenem pa poskuša razširiti razumevanje Hopperjevega slikarstva.